janamest.reismee.nl

Olyota,nyabo/ssebo?

Olyota,nyabo/ssebo? ( hoe gaat het mevrouw/meneer?)

Jaja onze eerste woordjes Luganda zitten erin! Leuk om de Ugandees in hun eigen taal aan te spreken, reactie krijg je altijd, Jenndie, nyabo/ssebo! (Fijn mevrouw/meneer)

Afgelopen week mooie momenten meegemaakt. Vooral weekend was erg bijzonder. Daar besteden we een volgende blog aan. Zondag weer naar de kerk geweest, het woord ging over Worship (aanbidding) Aanbidding is niet alleen maar muziek en zang vooraf aan de dienst maar je hele levenshouding mag aanbidding zijn, puur en alleen voor God. Aanbidding met lichaam, geest en ziel! Mooie uitleg gehad van pastor John.

Maandagochtend weer lekker gebadderd met de allerkleinsten. Daarna zou ik gaan poetsen in ons huisje, even boel aan de kant brengen. Maar dat omgegooid toen Margreeth langs kwam en vroeg of ik (Nanda) mee wilde naar Mukono. We moesten 15 a4 printjes ophalen bij de toen bijna 36-uurs printservice. De usb stick hadden we zaterdag al gebracht. Wil je iets geprint hebben moet je echt een lange adem hebben! Die middag de printjes gebruikt bij craft, je eigen foto uitknippen en een mooi lijstje eromheen knutselen.

Eind van dag met een auntie van het Noah's Ark meegeweest naar een plek. Daar wat rondgekeken. Toen zagen we twee jonge mannen in een nog niet afgebouwd huis. Hebben met deze jongens gepraat waarom ze daar waren. Ze bleken op het huis te passen totdat de eigenaar weer geld had om het verder af te bouwen. Zaten in dat pikkedonkere huis met klein potje met gloeiend houtskool. Deze mannen heb ik een wakuwaku lamp gegeven. (Solar zaklamp) Erbij verteld dat we deze lamp weggeven om hen licht te geven maar dat Jezus het werkelijk Licht in de wereld is! (Jezus is the light of the world, in Him is no darkness!) Bleek dat zij ook christenen waren! Mooi gesprek gehad over Gods goedheid in alles! Op terugweg de boda nog laten stoppen bij een gezin dat daar met 10 kinderen wonen zonder electriciteit. Ook daar een lamp gegeven. Dit gezin was erg blij met deze lamp want na half 8 is het echt pikke-pikkedonker!

Deze week ook de golftas weer in onze armen kunnen sluiten! De tas bleek wel op het vliegveld te staan, alleen was veel later dan de rest van onze koffers uit het vliegtuig gekomen. Dus besloten om toch maar rit naar Entebbe te maken. Van 10:00 tot 15:30 uur in de auto gezeten, waar je normaal in 2,5 uur heen en weer over doet! Maar tas is in ons bezit! Donderdag met de oudste kinderen wezen zwemmen, wat leuke gezellige club jonge mensen zijn dat!

Donderdagavond de tassen gaan inpakken omdat we vrijdag weekend naar Tororo gaan. Tassen inpakken ging in gedeeltes want Hildah en Jessica kwamen nog langs. Hildah voor skypen met Elske en gezellig te praten over haar werk als hoofdonderwijzer, Jessica omdat ze een omslagdoek wilde haken en niet wist waar en hoe ze moest beginnen. Samen de eerste zet op de haaknaald gezet, snelle leerling die Jessica! Op tijd naar bed gegaan want de volgende dag wilden we om 06:30 uur aan ons avontuur Tororo beginnen!

Jacomine

He hoi lieve mensen,
Jullie vermaken jullie goed zie ik.
Wat zijn de solar lampen een succes, wat een geluk
dat die er nog op tijd waren en dat je daar nog plek voor over had gehouden. Geniet van harte, met elkaar en van Gods grote daden.
Liefs van hier

Elize

Hoi Jan & Nanda, genieten om jullie verhalen te lezen. Wat een ervaringen weer, en zo herkenbaar. Geniet ervan, leuk dat jullie weer een bbq in elkaar hebben geflanst!! :) Dikke knuffels voor de kids.

Liefs, Erik, Elize & Sara

Erik en Fennie

Hallo Jan en Nanda,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Nog een hele fijne tijd daar. Gods zegen bij alles wat jullie ondernemen ! Hartelijke groeten van ons.

Ard en carin

hoi jan en nanda. Mooi om jullie verhalen te lezen van de afgelopen week. We zien uit naar het verhaal van jullie weekend in Tororo.

Liefs ard en carin.

Ps. Olyota nyabo/ ssebo is Luganda, geen Swahili..... :-)

Thea en ALdert

Fijn dat jullie het naar je zin hebben en mooie mensen ontmoeten. Veel plezier en Gods zegen op jullie werk.
Xx